Shop Mobile More Submit  Join Login
Fjord Stud VECTOR by Tala-Twilight Fjord Stud VECTOR by Tala-Twilight
I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I hate vectoring, I HATE VECTORING!!!!!!

Ahem.....

Well yeah... I'm fairly certain that this piece gave me my very first thumb cramp... I'm so proud. :faint:

Anywho.... :iconsparkpenguin: thought I should make a vector pony.... so I said I would.... I have to say it was very fun.... but so hard that if anyone were to commission one I can asure you I'd charge extra. xD I do hope that this even counts as a vector. ^^;

In any event, go check out :iconsparkpenguin: who for some reason does tons of vectors but isn't dead. xP

Ref: :icongirlonpainthorse:
Add a Comment:
 
:iconeasy-name:
easy-name Featured By Owner Jul 3, 2013
Great drawing. Better to be a stud than a gelding. >.<
Reply
:iconpadawancats:
Padawancats Featured By Owner Aug 13, 2009
o.o and where's my arab Tala??? <3
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 7, 2009
It's missing in action!
Reply
:iconpadawancats:
Padawancats Featured By Owner Sep 10, 2009
:tears:
Reply
:iconlivvy1123:
livvy1123 Featured By Owner Dec 28, 2008   Interface Designer
i <3 it!
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Dec 28, 2008
Thanks! :D
Reply
:iconequineartist-fanatic:
EquineArtist-Fanatic Featured By Owner Sep 7, 2008  Hobbyist Traditional Artist
gorgouse, I dont even know what vectoring is lol
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Oct 15, 2008
LOL, thanks. I had to google it to find out what it was.
Reply
:iconequineartist-fanatic:
EquineArtist-Fanatic Featured By Owner Oct 15, 2008  Hobbyist Traditional Artist
hehe lol, I guess Ill go do that!
Reply
:iconshnores91:
shnores91 Featured By Owner Aug 25, 2008
Wow. Hes gorgeous this looks so good. Im probably gonna sound really stupid but whats vectoring?
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Oct 15, 2008
Oh, by now I've forgotten how to define vectoring. @__@ It involves no smudging though, and lots of gradients. I had to use google for the definition.
Reply
:iconshnores91:
shnores91 Featured By Owner Oct 15, 2008
Oh.. O_o Lol well again he's gorgeous. Lovely art =)
Reply
:iconxaliandrea:
Xaliandrea Featured By Owner Aug 16, 2008
Gorgeous! The almost cartoony face is sort of at odds with the beautiful realism on the body, but :shrug: it works. PLEASE tell me you didn't vector all that shading, though. That would be simply insane. :P
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Oct 15, 2008
Oi, I know the face is one thing that really bugs me. But I don't want to go back to fix it quite yet.

And I did vector all the shading. xD It's unfair I can't make my normal pieces that realistic, lol.
Reply
:iconxilovehorsesx:
xilovehorsesx Featured By Owner Aug 16, 2008  Hobbyist Traditional Artist
Wow! Beautiful work!
I love the colors and the shading :D Awesome job. ^_^
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Oct 15, 2008
Thank you!
Reply
:iconxilovehorsesx:
xilovehorsesx Featured By Owner Nov 4, 2008  Hobbyist Traditional Artist
You're welcome! :)
Reply
:iconsilveraqua:
SilverAqua Featured By Owner Aug 15, 2008
Well, but that one is awesomly coloured! :O
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Oct 15, 2008
Thanks =3
Reply
:iconskilledlikeaninja:
skilledlikeaninja Featured By Owner Aug 4, 2008  Hobbyist General Artist
Vector sounds complicated but I think it looks great. I love the shading and coloring.
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Oct 15, 2008
Thank you. ^^
Reply
:iconjacamat:
jacamat Featured By Owner Jun 1, 2008  Professional Interface Designer
Oh my. You're so goddamn talented.

I'm jealous. ;)
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Jun 2, 2008
LOL, thank you so much. ^^
Reply
:iconrampagegraphics:
rampagegraphics Featured By Owner Mar 27, 2008
congratulations!
your incredible piece was featured here --> [link]

:heart:
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner May 21, 2008
Thank you! :dance:
Reply
:iconlaurarobjohns:
LauraRobjohns Featured By Owner Jan 25, 2008  Professional Digital Artist
SO prettiful! :wow:
He reminds me so much of my first horse, Fudge! :clap:
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Feb 9, 2008
Ah, lucky you to have a fjord. xD
Reply
:iconlaurarobjohns:
LauraRobjohns Featured By Owner Feb 14, 2008  Professional Digital Artist
:D
Reply
:icondesmo100:
desmo100 Featured By Owner Sep 1, 2007
Great work, truly beautiful! Congrats on the feature. Hope your thumb is OK now.
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 1, 2007
Thanks and yeah, it recovered. xD
Reply
:iconfeathergale:
FeatherGale Featured By Owner Sep 1, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Wow, the detail in this is brilliant, and I like his backwards 'what-are-you-looking-at?' glance. I'm glad you took the time to make this, even if you do hate vectoring :)
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 1, 2007
LOL, thanks.
Reply
:iconspookowl:
spookowl Featured By Owner Sep 1, 2007
wow beautifully detailed! I always say I hate vector too but, I always love the results so I keep coming back to it despite my aching fingers and massive headache lol
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 1, 2007
LMAO, I've been tempted to make another. xD
Reply
:iconspookowl:
spookowl Featured By Owner Sep 1, 2007
see what I mean? there is just something about vector art that keeps you coming back no matter how you hate it! =p
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 2, 2007
LOL, yep. xD
Reply
:iconmc-cool:
mc-cool Featured By Owner Sep 1, 2007   Digital Artist
Congrats! This piece of art was featured in Vectography Issue 2 found here: [link]

Well done :)
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 1, 2007
Really? Cool. xD
Reply
:iconsparkpenguin:
sparkpenguin Featured By Owner Aug 27, 2007  Hobbyist General Artist
HOLY FUCKIN CRAP DUDE!
THAT'S VECTOR!? you took it sooooo deep on th detail man. seriously. my only crit... and this isn't related to the artwork, but the file format. PNG. all the way. the jpeggery hath ruined your hard work in some of the finer detailed spots :(

but god damn... that's incredible. that reminds me of my first vector. as in, it was the only time i ever represented a photo in super extreme detail to the max. talk about a hazing.

you got your fuckin stripes in my book, thats for sure. *||
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Sep 1, 2007
LOL, I started and I wasn't sure how exaxtly to... not do the detail vector-wise. xD But in any event, it was awesome, I learned a lot about shading anatomy.

LOL, I have an update list I'm making for my next mass upload, so I'll add changing the file to the list. xD

YAY STRIPES 11223131
Reply
:iconsnowyowl88:
Snowyowl88 Featured By Owner Aug 24, 2007
Great job, this is one of the most realistic vectors I've seen in a while. I think the thumb cramp was worth it. :D
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Aug 26, 2007
Thanks. xD
Reply
:iconorcaspitt:
OrcaSpitt Featured By Owner Aug 21, 2007
aw, vectors aren't so bad... lol turned out great, though!
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Aug 26, 2007
LOL, thanks.
Reply
:iconsugarbeet:
SugarBeet Featured By Owner Aug 21, 2007
I feel stupid.... but what is vectoring???
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Aug 26, 2007
Vector graphics or geometric modeling is the use of geometrical primitives such as points, lines, curves, and polygons to represent images in computer graphics. It is used by contrast to the term raster graphics, which is the representation of images as a collection of pixels (dots).
[link]

Most people use Adobe Illustrator, PSP, or flash to make them, but you can do it with most programs.
Reply
:iconsugarbeet:
SugarBeet Featured By Owner Aug 27, 2007
so is it just like drawing in your shading but not smudging??? Like just lines for shading n stuff??? Cool......
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Aug 27, 2007
It's more like... You make the lineart (or sometimes don't) and add layers of color and shading using the paint bucket tool and gradient options.
Reply
:iconkobbi:
kobbi Featured By Owner Aug 20, 2007
makes me want to try a vector, but I know I will fail miserably haha
Reply
:icontala-twilight:
Tala-Twilight Featured By Owner Aug 20, 2007
LOL, try anyway?
Reply
Add a Comment:
 
×

Featured in Collections

Horses by DogsArePeopleToo

horses by wolfy980




Details

Submitted on
August 20, 2007
Image Size
1.0 MB
Resolution
2000×2000
Thumb

Stats

Views
3,113
Favourites
81 (who?)
Comments
53
×